Miss Q

2011-10-01
19:38:27

From now on I'm a new person!
När jag satt på bussen hem från en trevlig picknick med Cristina och hennes vän Pedro. Satt jag och lyssnade på musik och tänkte på lite saker Cristina sa. Och det fick mig att tänka på att jag har underskattat det jag har för mycket och ibland även stött ifrån saker/människor pga rädsla för vad andra säger osv. Som jag självklart ångrar när det är för sent. Även om jag säger 'jag bryr mig inte om vad alla säger' så bryr jag mig alldeles för mycket. Och så insåg jag också att jag har väldigt fina och riktiga vänner HÄR, och inte riktigt lika fina hemma. Inte alla iaf, har några få och jag insåg nu att de ska jag behålla och ta vara på, resten skita i rent ut sagt - jag behöver de inte ett dugg, klarar mig väldigt bra utan de! För tyvärr är de flesta väldigt falska och patetiska. Tvingar en till saker, bestämmer över en, man får inte göra/tycka/tänka som man vill. 
Så från och med är det stopp med det. Jag ska inte låta folk  trapma på mig, ska inte låta folk bestämma över vad jag ska tycka, tänka och göra. Jag är så glad över mina fina vänner här (och även underbara Sandra som länge försökt övertala mig till ungefär samma, men jag inte insett hur rätt hon har förnst nu) som förstår mig, som ser mig och såklart den underbara familjen jag hade tur att få. Jag är så sjukt lycklig att jag gjorde denna tripp, själv! Har vuxit så mycket i mig själv bara på en månad, och mer ska jag växa på alla sätt!

Från och med idag är jag en ny människa!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: