Miss Q

2011-10-17
22:46:07

74<3

Hej! Ja som sagt i lördags satt jag och väntade på att familjen skulle komma hem för att jag skulle vara barnvakt, men de kom aldrig så runt 3 gav jag upp och gick och la mig. Satt iförsig och pratade med Mattias till de så de va inte så att jag väntade på de. I söndags morse runt 11 hörde jag barnen, Rose skrek för ovanlighetetsskull.. Så jag gick ner och pratade med Missy och frågade 'skulle inte ni ut igår?' Hon sa 'nej, vi gick inte ut, vi åkte ut på landet och va där hela dagen och orkade inte åka hem så vi stannade, kom hem runt halv 11' Och jag sa 'men du bad ju mig vara barnvakt?' Då sa hon 'nej det gjorde jag aldrig. sa att vi skulle åka iväg på lördag, dag. För jag visste att vi aldrig skulle gå ut, så du måste ha missförstått mig'. Men grejen är att hon frågade om jag hade några planer för helgen, och jag sa nej inte direkt. Då sa hon 'bra för vi ska ut på lördag, är det okej?' Och jag sa, ja självklart det är ingen fara. För om jag ställer upp kan hon ställa upp tillbaka. Och sen i fredags frågade jag även 'jag är barnvakt imorgon va?' och hon sa 'ja'. Plus att hon ALDRIG frågar om jag har planer för helgen OM de inte ska ut. Och sen frågade hon 'do you mind?' och de gör hon aldrig om hon inte bett mig göra något som NU. Och dessutom skickade jag ett sms till henne och frågade 'när behöver du mig ikväll' som hon aldrig svarade på. Och skulle det vara så att jag missförstått henne kunde hon smsat och sagt det, du är ledig i helgen så ut och ha kul, som hon brukar.. Men de glömde bort att säga till mig att jag inte behöver så hon kom med en dålig ursäkt.. Mycket dåligt! Både Eleni och Cristina tycker det är dåligt av henne. Menmen så länge det inte upprepas är det okej med mig.. Dessutom glömde hon betala mig i helgen, hon kom på det idag och skulle ge mig de ikväll, men glömde de igen. Så får påminna henne imorgon - mycket irriterande.. Men när mitt bankkonto är helt klart får hon föra över istället så slipper vi påminna varandra och vi slipper glömma bort..

Idag har jag haft en vanlig måndag, förutom att Rose har varit med mig från 8 imorse till halv 8 ikväll. Vi va i parken, vi hade en mysig lunch, vi tog en kaffe med Eleni och Nora på Costa i Ealing. Vi handlade lite, va på banken och sen tog vi bussen bort till Cristina för middag - mycket mysigt, men med 5 barn var det en cirkus.


Just nu sitter jag i min sackochsäck och tycker synd om mig själv. För min halsont är över, min näsa är inte täppt eller rinner längre, MEN jag hostar... Precis som alla 3 barnen, mycket kul.. Mycket passade!.. Hatar när jag hostar eftersom jag inte får en vanlig liten hosta - utan jag alltid får vääääärsta hostan :( och jag började hosta idag, och de är inte ens mycket, det är torrhosta. och jag har redan ont i bröstet.. :'/ BAJS!


Aja, ska ta mig en dusch nu. Sen ska jag lägga mig och sova, hoppas på att jag är piggare imorgon.

xx


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: