Miss Q

2008-03-02
16:26:18

Lofsdalen
De började med att mamma och pappa skjutsade mig till Pernilla. Vi hittade inte hennes hus på hennes gata. Så Pernilla fick gå ut och möta oss. De tog ungefär en timma att åka bil dit från oss, men de var de värt! När jag kom dit så stod mina föräldrar och Pernillas föräldrar och pratade väldigt mycket om allt, resan till lofsdalen, och sen lite annat :)
När mamma och pappa åkt gick jag och pernilla upp till henne och satt och pratade och hon visade bilder på alla som skulle med. Sen kom vi på att vi skulle åka och köpa godis och hälsa på alla i kyrkan så vi gick ner och kollade en buss. Och dåååå blev de bråttom, för de va 2 minuter kvar tills den gick så vi sprang omkring i hennes hus och plockade på oss de som vi skulle ha med oss. De gick fort kan jag meddela, och sen skulle vi springa till bussen. Jag kom till grinden och frågade perilla då "vilket håll" hon svarade "höger" jag sprang till vänster och pernilla började skratta väldigt mycket åt mig för de såg antagligen kul ut. Sen sprang vi vidare till bussen och hann precis.
Vi åkte och köpte godis, gick och mötte Teo som pernilla skulle låna brädan av, och sen gick vi till kyrkan, hälsade på Viktor, Filip och Micke. Ställde brädan där, pratade lite och sen gick vi. Och precis när vi kommer utanför kommer bussen. Flyt man har :D

Vi kom hem, satt och kollade på melodifestivalen och mös lite framför tvn med hennes föräldrar. Sen gick vi och la oss, för vi skulle upp tidigt.

Pernillas katt trampade på mitt huvud mitt i natten, och sen snodde den mitt täcke, tjuv ;)

På morgonen när vi vakna, va de lite spänt, alla var nervösa över dagen. Men de gick bra, vi åt frukost, fixade oss, packade in i bilen och vid halv 9 åkte vi till kyrkan. Där stod alla, förberedda att åka. När bussen kom vid kvart i nio packade vi in och åkte.

Under bussfärden kollade vi på film, pratade, och sjöng =) de var jätte mysigt. Vi stannade en gång på vägen upp och de var i Tönnebro. Där åt vi och gick på toa, sen åkte vi vidare.

När vi kom fram gick till våra rum, packade upp, bäddade och tömde bussen på all packning, lagade mat och hade allmänt trevligt under första dagen.

Vi fick köttgryta med ris till middag, och sen lekte vi lekar för att lära känna varandra lite mer och sen hade vi andakt och de va mysigt!

Klockan 11 var de läggdags, vi somnade ganska fort och på morgonen gick vi upp och skulle ha vår första dag i backen. vi åt frukost, klädde på oss, borstade tänder och åkte till backen. Hade en väldigt mysig dag och åt lunch vi hade med oss vid 12 och vid 4 var de dags att åka hem, duscha, äta middag, ha andakt och kolla på film som gjorts i backen under dagen och sedan kolla bilder såklart. Efter de ville alla kolla på Kenny Starfighter.

Så såg alla dagar ut resten av veckan. Förutom att vi sprang upp vissa nätter och busade, och så bastade vi lite, och så hände de lite småsaker i backen.


på onsdagen såg de annorlunda ut, för då hade vi sovmorgon till 10 och vid 11 lekte vi lekar och hade skit kul till 12. För då var de lunch och sen vid 1 åkte vi till backen och åkte vill 8, för de va kvällsåkning. DE VA MYS KAN JAG SÄGA! :D - Vi busade lite och tog våran favorit backe, äventyret som var avstängd!

Sen när vi kom hem hade vi kort andakt, kollade som vanligt på kenny starfighter och sedan gick vi och lade oss.

Torsdagen såg ut som alla andra dagar, väckning klockan 8, åka till backen 9. Åka skidor/bräda till 12 för då va de lunch. Hem från backen 4, middag 6 och andakt 9. Sovning klockan 11.

Fredagen var därimot oxå som vanligt förutom på kvällen. För då fick vi vara uppe till 2, men de va nästan ingen som gick och lade sig då förutom alla vuxna och lille Elias. För vi va inne hos killarna hela natten och inte inne på våra egna rum. Jag och Teo låg i hans säng, Oskar och Julia i hans säng. Viktor och Pilla i hans säng. Anders i sin säng, Erik och Maria i hans säng och Sara i soffan. De var bara jag och Teo som sov, ingen annan gjorde de. Dem herjade omkring i rummet och ute hela natten. Filip och Rasmus gick in och ut ur vårt rum hela tiden. Joel och Alfred sov som alla vuxna, och ingen märkte att vi va uppe och ingen märkte att vi va hos killarna vilket vi absolut inte fick efter läggdags. HAHA busigt va! :D - MYSIGT VA DE!

Pernilla och Julia väckte mig vid 7, genom att fota mig och Teo när vi sov, men de gjorde inte så mycket för vi skulle ändå upp och gottgöra dem vuxna med allt bus vi gjort alla nätter så vi skulle upp och göra frukost. Vilket var väldigt uppskattat. När vi gjort frukost och ätit den själva, så gick vi och skulle hämnas på Micke med hans farlika väckning, slå ihop två kastrull lock, OJ VAD HAN FLÖG! haha, hämnd Micke ;)

Sedan gick vi in till alla andra killar och la snö i ansiktet, magen, ryggen som väckning. Oskar fick damp och flög efter viktor. Erik la sig under täcket och putta bort Maria som fortsatte och försökte dra av täcket. Teo låg bara och stirra på mig med sur blick, men som tur var vart han inte sur förnst Julia följde efter mig upp i sängen och satt och slog honom ;) Men mig vart han inte sur på ;P Sen somnade nästan alla om, men jag fick upp dem till slut - bäst som jag är!


Vi packade och städade hela huset lidande för verkligen INGEN ville hem =/ Men ah, fort gick de ju iallafall för vi kom iväg från lofsdalen nästan en timma innan vi skulle de. Vi satt och sjöng, halvsov hela vägen från lofsdalen till sveg där vi stannade och handlade godis, chips, läsk och sånt. Sen vart de film, bond 007 - inge kul för våran bild hackade, så teo och filip flyttade fram. Maria satt sig brevid Erik istället då och jag satt ensam tills Teo kom och mös med mig :) Pernilla och Viktor bakom oss satt och sov, Maria och Erik halvsov med kollade ändå på filmen, Jag halv sov, teo kollade på film och efter ett tag somnade han med, oskar kolla film.
Efter ett tag vaknar både jag och teo och håller på kissa på oss, - kändes som om min kissblåsa skulle spricka. Jag gick på toa i bussen, de va skit kul. Man kunde inte sitta still - haha! teo vägrade och höll sig, vilket han nog ångrade sig för, eftersom jag satt och tröck på hans kissblåsa ;) När vi 1½ timma senare kommer fram till Tönnebro igen så skulle vi äta lunch, alla va JÄTTE hungriga eftersom vi åt frukost vid 7-8 och nu var klockan 3. Men vi hade ju ätit massa godis, men de är ju inte så bra men iallafall. Vi åt och gick på toa och snackade i en timma sen åkte vi vidare. Då kändes de jobbigt, de var bara 2 timmar kvar sen lämnar man alla, och vet inte om man ser dem igen :'/

Vi satt på filmen "bring it on" men jag såg ingenting, för teo ville mysa och pilla satt och mös med viktor bakom och såg inte om jag halvsatt så jag la mig och sov på teo istället. men vaknade lite då och då, eftersom jag hade ont i halsen och nacken. men de gick bra, för de va mys :)

När de var en timma kvar, sa busschauffören till mig att de va så kort tid kvar och jag fick panik, ville inte hem! ville verkligen inte de, va så underbart kul att vara med dem, mådde bra med dem. Hade kul och jag ville verkligen att veckan skulle gå om och om och om igen. Men nej, den va slut :'/

Ah, de blev kramkalas restan av resan och mös lite extra med alla. Och NU var jag vaken. Vi sjöng, och hade kul sista timman innan veckan var slut. Vilket den var ganska fort efter.

Vi kom fram till rotebro där mamma och pappa stod och väntade, sa hejdå en gång till, till alla! Och gick ur bussen, sa hej till mamma och pappa. Vinkade till alla och där va veckan slut...

Kommentarer:
#1: Pernilla

Det var verkligen otroligt mysigt! jag vill tillbaka!!!

2008-03-03 @ 20:12:01
#2: Teo

mm de va de ju:) asså
vill också tillbaka:D

2008-03-04 @ 07:32:07

Ja, de va helt underbart där uppe. Man mådde bra och de va underbart mysigt. Vi hade ju sååå kul =)

Vill verkligen tillbaka, inge kul att vara hemma. De suger, speciellt i skolan, pallar inte me min idiotklass!

2008-03-04 @ 10:08:36
#4: alfred

Vill också tbx :)

2008-03-05 @ 19:35:23
#5: alfred

Det var skit roligt ju :D

2008-03-05 @ 19:36:14
#6: viktor

saknar den veckan, bästa på länge, länge... fett synd att de är över... men vi åker nog nästa år igen :) då får alla som va me i år komma igen!!!

2008-03-06 @ 16:30:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: